IELTS Speaking Part 2 | آیلتس اسپیکینگ قسمت 2

IELTS صحبت کردن قسمت 2

در IELTS Speaking Part 2، ازمونگر به شما یک کارت نشانه یا یک کارت وظیفه می دهد که شامل 3-4 سوال همراه با برخی از دستورالعمل ها در مورد نحوه پاسخ به موضوعات است. هنگامی که موضوع را دریافت کردید، یک دقیقه به شما داده می شود تا خود را در مورد موضوع داده شده اماده کنید، پس از ان شما باید حدود 1-2 دقیقه صحبت کنید تا زمانی که ازمونگر از شما بخواهد متوقف شوید.

در اینجا، ازمونگر استفاده شما از دستور زبان و واژگان و توانایی شما در چارچوب جملات در هنگام صحبت کردن را بررسی خواهد کرد. صحبت کردن به مدت 2 دقیقه ممکن است طولانی به نظر برسد اگر شما تمرین نکرده اید یا اگر به طور منظم به زبان انگلیسی صحبت نمی کنید. به همین دلیل است که توصیه می شود برای ازمون صحبت کردن به خوبی تمرین کنید.

 

IELTS صحبت کردن قسمت 2 موضوعات

در اینجا مجموعه سوالات کارت نشانه از سال 2020 است. قلب و روح خود را برای تمرین انها قرار دهید. احتمال زیادی وجود دارد که سوالات تکرار شوند.

 

تمرین با استفاده از نمونه Cue Cards

یکی از راه های اماده سازی خود را برای صحبت کردن قسمت 2 تست است با تمرین در حالی که با اشاره به کارت نشانه نمونه. در طول ازمون، به شما یک کارت نشانه داده می شود که به عنوان یک کارت وظیفه نیز شناخته می شود. این کارت شامل یک سوال شخصی و سوالات پشتیبانی در مورد موضوع داده شده است. شما می توانید خود را برای این کار با مراجعه به نمونه cue card و تمرین صحبت کردن در مورد موضوعات مربوطه به مدت 2 دقیقه اماده کنید. در حالی که تمرین شما باید سعی کنید به تمرکز بر تسلط زبان، دستور زبان و واژگان. هر چه بیشتر تمرین کنید، در طول ازمون اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت!

Describe a country you have visited.

You should talk about:

  • Where is this country?
  • When did you visit it?
  • What are the interesting things about this country?

کشوری را که بازدید کرده اید توصیف کنید.

  • شما باید در مورد:
  • این کشور کجاست؟
  • چه زمانی به ان مراجعه کردید؟
  • چیزهای جالب در مورد این کشور چیست؟

Steps in IELTS speaking part 2 exam

مراحل در IELTS صحبت کردن قسمت 2 امتحان

  • The examiner will give you a cue card in which the topic will be mentioned along with the points that you should mainly focus on. The topic given will be related to personal experiences.

امتحان دهنده به شما یک کارت نشانه می دهد که در ان موضوع همراه با نکاتی که باید عمدتا بر روی ان تمرکز کنید، ذکر می شود. موضوع داده شده مربوط به تجربیات شخصی خواهد بود.

  • The examiner will then give you one minute to prepare. You’ll have to plan and create a story/idea to speak about relating to the topic. A paper and pencil will be provided so that you can pen down your ideas on the paper if you wish.

سپس آزمونگر به شما یک دقیقه فرصت می دهد تا اماده شوید. شما باید برنامه ریزی کنید و یک داستان / ایده برای صحبت در مورد موضوع ایجاد کنید. یک کاغذ و مداد ارائه خواهد شد به طوری که شما می توانید ایده های خود را بر روی کاغذ قلم اگر شما می خواهید.

  • Soon after your one-minute preparation, the examiner will ask you to speak about the given topic.

بلافاصله پس از اماده سازی یک دقیقه ای، ازمونگر از شما می خواهد در مورد موضوع داده شده صحبت کنید.

  • While speaking, you should try to speak without hesitating or pausing for too long. While speaking the examiner will not interrupt you, he/she will only nod to encourage you.

 

در هنگام صحبت کردن، باید سعی کنید بدون تردید یا مکث برای مدت طولانی صحبت کنید. در حالی که صحبت کردن امتحان دهنده شما را قطع نمی کند، او فقط برای تشویق شما سر تکان می دهد.

  • Soon after the 2 minutes get over, the examiner will stop you and ask you a few questions relating to what you spoke about, and you’ll have to give short answers for the same.

 

به زودی پس از گذشت 2 دقیقه، ازمونگر شما را متوقف می کند و چند سوال مربوط به انچه که در مورد ان صحبت کرده اید از شما می پرسد و شما باید پاسخ های کوتاه برای همان بدهید.

Assessment Criteria of IELTS Speaking Part 2 

There are 4 criteria based on which your IELTS speaking part 2 is assessed

 

معیارهای ارزیابی IELTS Speaking Part 2

4 معیار وجود دارد که بر اساس ان بخش دوم ایلتس شما ارزیابی می شود.

Fluency and Coherence

While speaking the examiner will check how fluently you can speak by using proper grammar and vocabulary. Hesitating and being in a loss of words is acceptable if it’s once in a while but not if it happens too much.

تسلط و انسجام

در حالی که صحبت می کنید، امتحان کننده بررسی خواهد کرد که چگونه روان می توانید با استفاده از دستور زبان و واژگان مناسب صحبت کنید. تردید و از دست دادن کلمات قابل قبول است اگر یک بار در یک زمان باشد، اما نه اگر بیش از حد اتفاق بیفتد.

 

Lexical Resource

While speaking you have to make sure to use a variety of idioms with proper vocabulary and grammar. This will show that you have a flexible usage of the language.

 

منابع واژگانی

در حالی که صحبت می کنید باید مطمئن شوید که از انواع اصطلاحات با واژگان و دستور زبان مناسب استفاده کنید. این نشان می دهد که شما یک استفاده انعطاف پذیر از زبان دارید.

 

Grammar

You must use correct grammar and structured sentences. It’s very important to avoid making grammatical mistakes while speaking.

 

دستور زبان

شما باید از گرامر صحیح و جملات ساختار یافته استفاده کنید. بسیار مهم است که هنگام صحبت کردن از اشتباهات دستوری اجتناب کنید.

 

Pronunciation

While speaking, it is important to make sure you’re pronouncing the words in the correct manner and in a way that is clearly understandable for the examiner. A helpful tip would be, to try to speak slowly and calmly. Avoid speaking too fast as you could have the risk of not being understandable, which may result in your score being reduced.

تلفظ

در هنگام صحبت کردن، مهم است که اطمینان حاصل کنید که کلمات را به شیوه ای صحیح و به گونه ای تلفظ می کنید که به وضوح برای امتحان دهنده قابل درک است. یک نکته مفید این است که سعی کنید اهسته و ارام صحبت کنید. از صحبت کردن بیش از حد سریع اجتناب کنید زیرا ممکن است خطر قابل درک نبودن را داشته باشید، که ممکن است منجر به کاهش نمره شما شود.

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید