20 نکته کلیدی در آزمون آیلتس

در این پست می‌خوانید:

ادامه بحث نکات کلیدی در آزمون آیلتس:

داشتن نگرش­های مثبت بسیار مهم است و به همین دلیل شما باید یک نگرش مثبت در خود ایجاد کنید. شما احتمالا زمان زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی سرمایه گذاری کرده ­اید. همچنین با آزمون آیلتس آشنایی نسبی پیدا کرده­ اید و می­دانید که چگونه برای تست آماده شوید. شما برای آماده­ سازی خود در آزمون آیلتس منابع زیادی دارید. همیشه به یاد داشته باشید که مسلط شدن به یک زبان دشوار است ولی غیرممکن نیست و اگر دیگران بتوانند نمره 8، 8.5 یا حتی 9 را به دست بیاورند پس قطعا شما نیز می­توانید. پس به خود باور داشنه باشید که به نمره مورد نظر خود خواهید رسید و تلاش خود را بیشتر کنید.

 

20 نکته در آزمون آیلتس که همیشه باید به یاد داشته باشید:

  1. در قسمت گوش دادن (listening) آیلتس، به مثال آورده شده در بخش اول دقت کنید زیرا باعث می­شود تا خودتان را با صدا، وضعیت و سخنرانان آشنا کنید.
  2. گوش دادن را ادامه دهید تا فایل صوتی متوقف شود، فقط به سؤالات مربوط به قسمت پخش شده نگاه کنید.
  3. پاسخ سوالات بخش Listening به ترتیب سوالات ظاهر می­شود.
  4. در انتهای ضبط، شما زمان زیادی برای ارسال پاسخ خود به صفحه پاسخ دارید. همان­ زمان با انتقال پاسخ­های خود به پاسخنامه دستور زبان و املای جواب­ها را بررسی کنید.
  5. گاهی اوقات بین فایل­های صوتی پخش شده وقفه ایجاد می­شود از این فرصت استفاده کنید تا سوالات بعدی را بخوانید و این فرصت زمانی را با سوالات قبلی از دست ندهید.
  6. در بخش خواندن آکادمیک(Academic Reading part) آیلتس ، کار خود را با خواندن عنوان متن شروع کنید تا با موضوع، سبک، منبع جواب، هدف نویسنده و خواننده آشنایی پیدا کنید.
  7. سعی نکنید تا در حین خواندن معنی دقیق هر کلمه یا عبارت را درک کنید. شما وقت کافی برای این کار را ندارید، و آن بخش از متن ممکن است به هیچ وجه به کار شما نیاید.
  8. گاهی اوقات با پیدا کردن کلمات کلیدی واضح مثل اسم خاص (که حرف اول آن با حرف بزرگ نوشته می­شود) یا اعداد می­توانید از خواندن کل متن که باعث گرفتن وقت شما میشود خودداری کنید.
  9. روی سوال را به دقت مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که هدف سوال را به درستی متوجه شده­ اید.
  10. گاهی اوقات خود سوال اشاره می­کند که پاسخ شما باید محدود به یک کلمه باشد دقت کنید که با کلمات اضافی امتیاز خود را از دست ندهید.
  11. در نوشتن آکادمیک آیلتس، همیشه باید بر روی موضوع تمرکز کنید. هرگز سعی نکنید بخش­هایی از متن را قبل از امتحان آماده و حفظ کنید.
  12. به زمان پیشنهاد شده دقت کنید.
  13. سعی کنید با اجتناب از استفاده کلمات تکراری توانایی خود را در داشتن دایره لغت بالا نشان دهید.
  14. دقت کنید که تعداد کلمات خواسته شده در روی سوال را حتما رعایت کنید در غیر این صورت نمره خود را از دست خواهید داد. اما حداکثر تعداد کلمات برای نوشتن وجود ندارد.
  15. حتما زمان مشخصی را قبل از شروع به نوشتن برای برنامه­ریزی قرار دهید.
  16. در صحبت کردن آیلتس، سعی نکنید یک سخنرانی را از قبل آماده و حفظ کنید و یا در مورد موضوع دیگری از آن دسته که از شما خواسته شده است صحبت کنید.
  17. سعی کنید همیشه به ممتحن نگاه کنید و صحبت کنید، نه به تجهیزات ضبط.
  18. در صورتی که پاسخ “بله” یا “نه” به سوالات امتحان می­دهید، جزئیات بیشتری را به پاسخ خود اضافه کنید.
  19. به یاد داشته باشید که هدف ارزیابی دانش عمومی شما نیست، بلکه در توانایی شما در برقراری ارتباط سنجیده می­شود.
  20. جملات خود را واضح و با سرعت نرمال و با استفاده از دایره لغت بالا ادا کنید.

 

مقالات زیر که سایر نکات کلیدی آزمون آیلتس را معرفی کرده، حتما بخوانید:

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید